jom join

Tuesday, September 7, 2010

PERSAHABATAN



Dalam dunia ni kita tak punya siapa, hanyalah diri sendiri, tetapi kita amat beruntung jika mempunyai insan yang bergelar sahabat. ya sahabat. dan sahabat ialah seorang yang memahami kita, dan kita mengharapkan kejujuran dan keiklasan dia,begitu juga dia ,dia juga mengharapkan yang sama. tetapi kita selalu terlupa tentang hal itu.

kita cuma memikirkan harapan dan dan perasaan kita, kita rasa dikhiniati bila mereka tidak menepati janji, kita tak bagi peluang dia jelaskannya, bagi kita alasan itu hanyalah untuk membela diri..pfffttt...
kita juga pernah membuatkan dia ternanti-nanti kerana kita juga ada janji yang tak ditepati.  kita beri beribu alasan. waktu tu, tak terfikirkah perasaan dia?? seperti kita juga, ada perasaan kecewa, tetapi kita sering terlupa. 

amat beruntunglah jika mempunyai seorang sahabat yang memahami, yang selalu berada di sisi kita saat kita memerlukannya. dia mendengar segala luahan perasaan kita sedih,takot,kecewa harapan dan impian juga kita luahkan. si sahabat memberi kita jalan penyelesaian masalah dan selalunya kita sibuk bercerita tentang diri kita dan terlupa bahawa sahabat juga ada cerita yang mahu berkongsi dengan kita, ya..terlupa lagi..hurmm
pernahkah kita memberi peluang kepadanaya untuk bercerita tentang perasaannya, sedihnya, kecewanya takot sertaharapan dan impiannya????pernahkah kita menenangkannya sama seperti dia menyabarkan kita?

iklaskah kita mendengar berita gembiranya?
mampukah kita menguatkan semangatnya ketika dia kecewa?
bolehkan kita menjadi bahu untuknya?
ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat..kita selalu melihat dia ketawa, tetapi mugkin dia tidak setabah  yang kita sangkakan, di sebalik senyuman yang cun itu mungkin bnyak cerita sedih yang nak disampaikan..kannnnnnnnnnnnn????



hari tu aku ada terjumpa satu ayat ni, tapi tak pasti la sapa punya..
"orang yang menunjukkan kebaikan kepada anda adalah sahabat baik, dan orang yang menunjukkan kesalahan anda adalah sahabat yang paling baik"

air mata berlinang sambil menaip..damn dila..you are so fragile!!!



p/s  satu satunya cara untuk kita mendapat kasih sayang, ialah...jangan menuntut untuk kita disayangi.. tetapi mulalah memberi kasih sayang kepada orang lain tanpa mengharapkan balasan =)) mampukah??huhu

5 comments:

  1. sgt mendalam buat kata zul......

    ReplyDelete
  2. hope our friendship is last forever...^^

    ReplyDelete
  3. koje:sangat mendalam dari sudut hati ku yang comel ini..hehe

    ReplyDelete
  4. sarah yaman:our friendship will last for eva, for eva2..=)
    even though you so far away you always in my heart. love.

    ReplyDelete
  5. hope our friendship will last 4 ever..
    i love u so much..muax.:)

    ReplyDelete