jom join

Tuesday, September 7, 2010

I LOVE MY BOOBIES =)



entry aku yang sebelum-sebelum ni tak pernah cerita pasal kesihatan kan..nampak sangat la hal ni jarang aku fikirkan..kuikui..tengok jew title kat atas macam menarik kan..aummm..aumm..
tetapi, ada yang lebih menarik jika kita mengambil berat tentangnya.ya..aku nak bercerita tentang kanser payudara..toodiaa.. 
.haaaaaaaa..boys yang baca ni jgn suka-suka ja nak baca k..you all pon berpotensi taw!!!!

kanser payudara adalah punca kematian paling tinggi di KALANGAN WANITA DI MALAYSIA. kanser payudara berpunca dari sel-sel dalam tisu payudara berkembang dalam keadaan tak terkawal, kalau tak segera dikawal dan dirawat secepat mungkin, kanser ini boleh merebak ke bahagian limfa dan bahagian badan yang lain.
ishh..takot kan??hurm

antara faktor-faktor yang menyebabkan kanser payudara adalah usia yang meningkat,selain itu ia juga boleh berlaku atas faktor keturunan..perempuan yang period awal pon berpotensi dapat penyakit ni taw!wanita yang tak pernah melahirkan anak dan mengambil makanan yang mengandungi lemak haiwan.

kalau dah rasa sangsi, atau lepas baca je post ni terus sakit kat " situ" anda boleh check sendiri..tak susah pon...nak taw caranya click kat sini  http://www.eurohealth.ie

p/s cuba la ok..mencegah adalah lebih baik dari merawat.

2 comments:

  1. Jom kita pi check!!!!
    W00000!!! xD

    And thanks for the link, might be useful for my missus :P

    ReplyDelete